|
|
|
|
|
2013 04 10 PROTŲ MŪŠIS „VERDENĖJE“ - PROJEKTO „KURIAME RESPUBLIKĄ“ DALIS
Šiais mokslo metais Lietuvos mokyklose imtas įgyvendinti pilietinio ugdymo projektas „Kuriame Respubliką". Tai respublikinis projektas, kurio tikslas – sutelkti mokyklų bei vietos bendruomenėse slypintį pilietinį potencialą ir nukreipti jį demokratinės respublikos kūrimui. Projekto metu mokyklos ir vietos bendruomenės yra mokomos veikti kaip mažosios respublikos – savarankiškos, demokratiškai bendrus reikalus tvarkančios laisvų ir atsakingų žmonių bendrijos. Šios grupės turi atrasti aktualias visuomenės problemas ir bandyti kartu jas išspręsti kūrybiškai, įdomiai, bendradarbiaudamos su miesto savivaldybe, rėmėjais bei įtraukdamos kuo daugiau žmonių. Projekte ,,Kuriame Respubliką" dalyvauja daugiau nei šimtas Lietuvos mokyklų, tarp jų ir 3 Visagino mokyklos: „Verdenės" gimnazija, ,,Atgimimo" gimnazija", ,,Gerosios vilties" vidurinė mokykla. Vienas iš projekto uždavinių - didinti jaunimo užimtumą, skatinti jo aktyvumą, atsakomybę, bendradarbiavimą. Įgyvendinant šiuos uždavinius mūsų, ,,Verdenės" gimnazijos, komandai kilo mintis imtis įdomios, kūrybingos, jaunimui patrauklios veiklos - intelektualinio žaidimo „Protų mūšis" organizavimo. Šis žaidimas ne mūsų sugalvota naujovė: ES informacinis centras visoje Lietuvoje jau dvejus metus organizuoja žaidimą „Europrotus". Visagine jis jau susilaukė populiarumo, pritraukė daug dalyvių. Taigi kilo mintis organizuoti panašų žaidimą ir moksleiviams, pakviesti jame dalyvauti visas miesto mokyklas. Mūsų kvietimui abejingi neliko 4 mokyklų mokiniai ir mokytojai, susibūrę į 7 komandas. Daugiausia komandų, kaip ir priklauso šeimininkams, net 3 , sudarė „Verdenės" gimnazijos mokiniai: „YOLO", „Šlovės nublokšti", „Auksaplaukiai lietuvaičiai". „Draugystės" vidurinei mokyklai atstovauja – „Palcy veerom" komanda, Gerosios vilties" - „Bostonskoje chiajepitije". Iš „Atgimimo" gimnazijos į ,,Protų mūšį" atvyko dvi komandos: „Snikers" ir „Tma tmyčaja". Džiugu, kad kartu su mokiniais žaidime dalyvauja ir šeši mokytojai. Esame dėkingi visiems „Protų mūšio" dalyviams už geranorišką bendradarbiavimą, aktyvumą, mūsų iniciatyvos palaikymą. Tai pirmasis toks intelektualinis žaidimas, organizuojamas tarp miesto mokyklų. Žaidimas skatina jaunimą domėtis Lietuvos ir Europos kultūra, istorija, gamta, menu. ,,Protų mūšis" ugdo komandinio darbo įgūdžius, bendradarbiavimą, netgi praplečia draugų ir pažįstamų ratą. Kiekvieną žaidimą sudaro penki turai. 1 – 3 turuose pateikiami klausimai apie Europos ir Lietuvos kultūrą, istoriją, žymius žmones, sportą ir t.t. IV ture visų emocijas kaitina vaizdiniai klausimai, o V ture gerokai galvas pasukti priverčia patys netikėčiausi – muzikiniai klausimai. Pirmojo etapo mūšį po atkaklios kovos laimėjo „Verdenės" gimnazijos komanda „Auksaplaukiai lietuvaičiai". Antroje kovoje nugalėjo „Draugystės" vidurinės mokyklos komanda „Palcy veerom". Po dviejų mūšių priekyje „Auksaplaukiai lietuvaičiai" (67 taškai), nuo jų nedaug atsilieka „Draugystės" komanda „Palcy veerom" (63 taškai) trečioji - „Verdenės" gimnazijos komanda „Šlovės nublokšti" (62,5 taško). Kitų mokyklų komandos lipa pirmaujantiems ant kulnų turėdamos 60 - 50 taškų. Taigi, vyksta atkakli kova. O ,,kautis" čia tikrai verta: I-II vietas užėmusioms komandoms atitenka po didelę picą iš restorano – picerijos III BLOKAS , už kurias esame dėkingi rėmėjui – Petrui Mačiuliui, niekada neatsisakančiam paremti jaunimo iniciatyvų . Maloniai džiugina ir kitos dovanėlės, kurių žaidimo eigoje projekto organizatoriai žada dar daugiau. ,,Protų mūšis" - tai teigiamų emocijų lietus, tai įdomi intelektualinė veikla, neleidžianti nusiminti net jei šį kartą nepasisekė. Todėl tikimės, kad šis projektas ir toliau vyks sėkmingai ,o gal net bus pratęstas kitais mokslo metais. Projekto organizatoriai Visagino ,,Verdenės" gimnazijos III b klasės mokiniai ir jų mokytojas Valentinas Radzevičius. „Verdenės" gimnazijos III bg klasės mokinė Beatričė Abariūtė
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ORAS VISAGINE |
 |
|
-17 C
|
 |
|
81 %
|
 |
|
0.0m/s |
 |
|
748mm. gs. st. |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|